woensdag 12 november 2008

Stijlboek:Karina Smulders



Onder anderen Luv, Claudia de Breij en dat meisje dat Nina Hagen speelde in die film over Herman Brood. Stijlboek is wekelijks het eerste dat ik lees in de VARA Gids. Ik heb een aantal favoriete afleveringen bewaard, vooral vrouwen dus. Omdat ik vrouwen leuk vind en vrouwenmode meer variateit kent dan herenmode, er is ook weinig voor heren en het is vaak van hetzelfde. Soms komen er ook andere zaken aan bod dan alleen mode, gaat dan over het vakgebied van geinterviewde of intresses van hem of haar. Hier een mooi voorbeeld. Comeback was benieuwd naar welke afleveringen ik bewaard had...nou bij deze één van de afleveringen die ik bewaard heb, Karina Smulders, November 2006 , een beknopte samenvatting.
Stijlboek: Karina Smulders( 1980, actrice)

Mag ik je complimenteren met je laarzen?
Ik vind ze zelf ook geweldig. Een paar jaar geleden heb ik ze gekocht in een tweedehands kledingwinkel in Middelburg en sindsdien draag ik ze bijna dagelijks. Mijn schoenmaker heeft ze al diverse keren opgelapt. Als ik met Toneelgroep Amsterdam in de provincie speel ga ik vaak even zo'n stad in. Zeker als mijn collega Halina Reijn ook in het stuk zit, dan shoppen we samen. Zulke tournees zijn een aanslag op mijn bankrekening.

Je bent gekleed in stemmig zwart met donkerblauw. Komt dat door de intredende herfst?
Het heeft niets met mijn stemming te maken, ik voel me prettig in donkere kleuren omdat het goed bij mijn donkere haar en lichte huid past. Als ik wit of beige draag, zie ik er heel bleekjes uit.

Welke platen staan er inmiddels in de soundtrack van je leven?
Mijn favoriete nummer is Wild horses van the Rolling Stones, dat vind ik nog steeds een overweldigend nummer, verder bewaar ik heel goede herinneringen aan het album Closing time van Tom Waits. Die plaat is voor mij verbonden aan de vakanties in het Franse Morvan, waar ik vroeger met mijn ouders heenging. Er zit een zware romantische kant in waar ik me als puber aan laafde. En dan wil ik graag het gehele requiem van Mozart op mijn soundtrack. Daar luister ik zeker eens per week naar. Het is heel heftige muziek. Ik moet er altijd iets bij doen: Krant lezen, het huis opruimen of teksten repeteren. Want als ik me helemaal openstel voor Mozart dan verdrink ik erin.
Karina Smulders speelde dat jaar in Wild Romance de rol van Nina Hagen en bij Toneelgroep Amsterdam speelde ze in scenes uit een huwelijk en Rouw siert electra.
uit: VARA TV Magazine 4 November 2006.

Geen opmerkingen: